keskiviikko 14. tammikuuta 2015

Luminen puutarha

Ja olihan sitä lunta tullut taas yöllä lisää. Oli hiukan enemmän ja hiukan painavampaa kuin eilen, mutta olen kyllä lumesta iloinen ja tänään sain tehdä reippaat kahden tunnin lumityöt. Kumma kyllä, päiväunille ei edes tee mieli. Lumityökunto alkaa löytyä.

Olen tehnyt lumenkaatopaikkaa oman ja naapurin tontin välissä olevaan ojaan. Se alkaa jo täyttyä hyvin ja ei tarvitse enää montaa tällaista lumimäärää sataa kun saan koko ojan täytettyä. 

Viime vuonna tähän aikaan lunta oli tuskaisen vähän eikä päässyt laskemaan mäkeä tai pulkkailemaan tai oikeastaan mitään muutakaan kunnolla. Tänä vuonna on tehty jo jonkin aikaa tuota kaikkea. Tänäänkin koululainen soitti jäävänsä koululle laskemaan pulkalla ja Tyyne hioi pihatien urille potkukelkan kanssa. 

Piha on nyt lumen peitossa ja kaunis. 



 


4 kommenttia:

  1. Lunta on tullut railakkaasti jo kahtena yönä. Miehellä on lumisateeseen kaksijakoinen suhde: 1.Kiva, kun tulee lunta, niin pääsee hiihtämään, 2. mutta toisaalta hiihtämään ei ehdi, kun pitää tehdä lumityöt. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on totta. Mä olin alkkareita myöten hiestä märkä lumityöurakan jälkeen, enkä jaksanut enää lähteä lenkille. Toisaalta ihan sama, millä sen jalan saa kipeäksi. Lumitöillä sentään hikoilee paremmin :)

      Poista
  2. Kyllä meilläkin mies sai tehdä lumitöitä tänään olan takaa - ehkä minäkin jonakin päivänä innostun...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lumityöt on se asia mistä minä innostun talvella eniten :) No ehkä myös mäenlaskusta.

      Poista

Jokainen kommentti ilahduttaa :)